קודם כל – אז מה זה בעצם?
“רימרקטינג” – הכוונה היא הצגה חוזרת ונשנית של מידע פרסומי לקהל מוגדר.
כלומר – מישהו ביקר אצלכם באתר? אתם יכולים להמשיך ולהציג לו את הפרסומות שלכם.
אפשר לנחש שכל אחד מכם מצא את עצמו בעבר מקבל פרסומות של אתר מסוים שבו ביקרתם, גם אם שוטטתם באתר אחר? זה בדיוק זה – הצגה “רודפת” של פרסומות – באנרים או מודעות טקסט – גם באתרים “אחרים” , גם אחרי הביקור עמו.
מדוע זה טוב?
הנחת הבסיס הנה שמי שכבר ביקרו אצלכם באתר הם בסיכוי גבוה יותר לקוחות פוטנציאלים שלכם, וגם אם הם לא השלימו את הקניה \ השאירו פרטי קשר בביקורם הראשון, ייתכן כי אם תמשיכו להציג להם את הפרסומות שלכם – תגיעו בשלב מתקדם יותר אל היעד העסקי שלכם.
יתרה מכך – ישנם תהליכי מכירה \ תהליכים עסקיים הלוקחים זמן עד להבשלה – לדוגמא – תהליך רכישת מכונית יכול להמשך חודשים מספר… תהלי בחירת טיסה לחו”ל יכול להמשך שבועות מספר… תהליך של בחירת תואר אקדמי ללימודים יכול להמשך גם שנה ויותר.. ועוד.
המנגנון של מודעות רודפות מאפשר כיום להמשיך ולהציג את הפרסומות שלכם לטווח זמן של עד 540 יום (כשנה וחצי).
כיצד זה עובד?
שלב ראשון – יש להטמיע באתר שלכם “קוד מעקב”. את קוד המעקב תקבלו מספק הפרסום שלכם (פייסבוק, גוגל, ואחרים). לאחר שתטמיעו באתר שלכם את הקודם, תוכלו בעצם להגדיר קהלי מטרה – דוגמא: “כל מי שביקר בדף מוצר מסוים, למשך זמן של 30 יום” , או “כל מבקרי האתר כולו, משך זמן של של 540 יום”
לאחר מכן , עם ביקור של גולשים באתר שלכם, ספק הפרסום (גוגל \ פייסבוק ואחרים) “יסמנו” את הגולשים שלכם, וימשיכו להציג בפניהם מודעות שלכם גם בעת הגלישה במקומות אחרים באינטרנט.
כמה זה עולה?
אופן הפרסום הזה הוא מהזולים שיש. אתם משלמים מחירים של הקלקות על “באנרים ” (רשת התוכן) , שהנם לעתים זולים עד כדי 10% ממחיר קליק ברשת החיפוש של גוגל. עבור הצגת המודעות – בלבד, אין תשלום, משלמים רק על קליקים, ולכן אפקט החשיפה של הפרסום ללקוחות שלכם הנו יחסית יעיל ביותר ובתשלום נמוך יחסית.
מה המלצות לגבי יישום הרימקרטינג?
כמעט עבור כל לקוח שלנו, אנחנו מיישמים קמפיין רימרקטינג בשלבים מאוד מוקדמים של ניהול השיווק המקוון, וזו מתוך השיקול הכפול של פניה מחודשת ללקוחות פוטנציאלים שלנו שכבר ביקרו אצלנו באתר, והשיקול הנוסף של העלות הנמוכה יחסית למול יעילות טובה – אחוזי המרה ממבקר ללקוח טובים.
כמה טיפים מהירים בנושא:
- כדאי לשלב קמפיין רימרקטינג עם קמפיין חיפוש , או עם כל מקור אחר של יצירת תנועה “חדשה” לאתר. הסיבה: אם לא נייצר תנועה של מבקרים חדשים לאתר שלנו ורק נמשי להציג את הפרסומות שלנו ללקוחות קיימים, לא נצליח להתקדם!
- אל תייצרו באנרים בשלב ראשון של הקמפיין. ההמלצה שלנו היא קודם כל להתחיל במודעות טקסט פשוטות, ורק לאחר למידה של המסרים והיעילות של הקמפיין, לייצר את הבאנרים. ככה פשוט אפשר לחסוך מאות ולעתים אלפי שקלים של עלות ייצור באנרים.
- תשקיעו מחשבה ותתכננו את הקמפיין באופן מסודר –
לדוגמא – מי שביקר בעמוד הבית שלכם, ולא המשיך לדפים פנימיים – אולי לא נחשף למבצע החודש שלכם ? הגדירו קהל יעד של 30 יום של כל מי שביקר “רק” בעמוד הבית שלכם, ואליהם הפנו את הפרסום של מבצע החודש. - קמפיין עבור מוצר חדש \ השקה: אתם יכולים לאגור את הרשימה של הלקוחות במשך תקופה ארוכה, ולהציג את הפרסום שלכם במעד שתבחרו. דוגמא – במשך שנה וחצי לאגור עוד ועוד לקוחות עד שגודל הרשימה שלכם מגיע למספרים גדולים , ואז בתאריך שאתם משיקים מוצר חדש – ל”הפגיז” את הרשת במודעות שלכם – באופן שיהיה ממוקד רק ללקוחות פוטנציאלים שלכם.
עוד שאלות? עוד טיפים? מוזמנים לשאול!