עדכון פינגוין – בעקבות שינויים בגוגל – עדכון מדיניות קידום במנועי חיפוש
מאי 2012
בחודשים האחרונים גוגל מבצעת תהליך עדכון של האלגוריתם של מנוע החיפוש במטרה לבטל ככל האפשר פעילויות מלאכותיות שבוצעו במטרה לקדם אתר מסוים עבור מילת מפתח כאשר ישנם אתרים רלוונטים יותר.
שינוי זה הנקרא ברשת “פינגוין” , הנו שינוי נוסף בעקבות שינוי “פנדה” האחרון אשר בוצע על מנת להתמודד למול נושא תכנים כפולים ותוכן לא איכותי.
גוגל מנסים באופן הכי מדוייק לשקף לגולשים את המציאות הנכונה, כלומר – להציף כלפי מעלה את הדפים והאתרים אשר נותנים לגולש ערך אמיתי – תוכן, מידע, וערך – אמיתי ועדכני. ביחד עם זאת גוגל מנסה לגלות מניפולציות מלאכותיות שניתן לזהות בהן חתימה של מקדמי אתרים בלתי “מקצועיים” (במרכאות כפולות) ולבטל את ההשפעות הללו.
בפועל – כובד המשקל והמיקוד עובר הלכה למעשה לבדיקות אמפיריות של איכות וערך, במקום לתת משקלים לכל מיני מניפולציות “חיצוניות” לאתר, כלומר לקישורים חיצוניים על מילות מפתח , או מניפולציות מינוף וקישור של תכנים “חייצונים” שאין להם ערך או תועלת ייחודית לגולשים באופן כללי.
מה לא לעשות:
- לא ליצור קישורים מלאכותיים לאתר, כלומר לא “לרכוש” קישורים
- לא לייצר קישורים “סתמיים”, שאינם תורמים לתנועה איכותית לאתר.
- לא לקשר על מילת המפתח עבורה רוצים לקדם את העמוד (באופן טבעי, אנשים שונים יקשרו לתוכן איכותי תוך שימוש במילות מפתח שונות, או סתם בקריאה לפעולה כמו “לחץ כאן לקרוא על…”)
מה כן לעשות:
- החשוב מכל: ייצור תכנים דיגיטאלים איכותיים ומקוריים המשקפים את פעילות החברה (כולל מאמרים, תמונות וסרטי וידאו)
- פרסום התכנים באתר תוך תיוג נכון ומדויק בזמן אמת ככל הניתן ובאופן שוטף
- המלצה על התוכן בכל מדיה חברתית בה אתם פעילים (לינקדאין, פייסבוק וכו’)
נשמח לספק מידע נוסף וכללים מנחים מדוייקים אף יותר בכל עת.
בברכה,
צוות פוקוס ווב