שיווק הוליסטי במנועי חיפוש – או – קידום אתרים באמצעות מיקוד שיווקי ועסקי .
(בהמשך למאמרים קודמים שכתבתי בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש )
מדוע המרכיב החשוב ביותר בקידום אתר הוא המיקוד השיווקי הנכון, ואיך ניתן לקדם אתר באמצעות מיקוד שיווקי מקצועי ונכון, ללא כל עלות נוספת?
קודם כל – מילה על קידום אתרים.
קידום אתרים מתייחס לנושא של המיקום של מילות חיפוש במנועי חיפוש – או בעצם – באיזה מקום האתר שלי מוצג כאשר מחפשים לדוגמא את הביטוי “שיווק פרסום ומכירות באינטרנט” , ולמה אני מופיע רק במקום שני???
על השאלה הזו ניתן לענות די בקלות:
- קודם כל – אני מופיע על המילה הזו במיקום מספר 2 בשל ביצוע “פנימי” של אופטימיזציה לביטוי הזה באתר שלי , בדף הספציפי הזה. ניתן לקרוא עוד על ביצוע אופטימיזציה לאתר )
- המרכיב השני הכי חשוב לטווח קצר , הוא כמות הקישורים החיצוניים לאתר שלי על המילים הללו – “שיווק פרסום ומכירות באינטרנט” , לדף הספציפי הזה. כלומר – כמה שיותר קישורים לאתר שלי ולעמוד הספציפי הזה , ילמדו את מנוע החיפוש שאני יותר ויותר רלוונטי למילה הזו, ויגרמו לגוגל, בטווח קצר יחסית – להעלות אותי למעלה בתוצאות החיפוש.
עכשיו – למה אני מתייחס כל הזמן להשפעה על “הטווח הקצר” ? ומה ניתן לעשות בטווח הארוך? ובלי לייצר קישורים חיצוניים ?
המרכיב החשוב ביותר לטווח ארוך על מיקומים במנועי חיפוש – איכות הביקורים
המרכיב החשוב ביותר, שמשפיע על המיקום שלנו במנוע החיפוש לטווח הארוך הוא איכות הביקורים.
הסבר: נניח שגוגל שולח אלינו מבקרים עבור מילת חיפוש מסויימת, ובאופן שיטתי – כל המבקרים נוטשים את האתר שלנו אחרי 10 שניות… ומבלי לראות אף עמוד נוסף…
התוצאה שתתקבל: גוגל לומד שאנחנו לא רלוונטיים למילה הזו, ובאופן עקבי מתחיל להוריד את המיקום שלנו עבור המילה הזו.
לעומת זאת – נניח שאנחנו מופיעים במיקום מספר 10 עבור מילה מסויימת (בדף הראשון, אבל למטה …) , וכל מבקר שמגיע לאתר שלנו מגוגל, קורא 3 עמודים, ומבלה בממוצע 4 דקות באתר שלנו???
במקרה הזה – סביר להניח שגוגל יבין שאנחנו מאוד רלוונטיים למילה הזו, ואם אנחנו אפילו יותר רלוונטים למילה הזו מהתוצאות שמופיעות מעלינו – גוגל יקדם אותו למעלה… לאט אבל בטוח – אפילו מאוד בטוח… כי הפעם אנחנו נמצאים במיקום הזה בגלל בדיקת איכות אמיתית ואמפירית, ולא “סתם” בגלל שיש לנו הרבה קישורים על המילה הזו.
השאלה הבאה: כיצד גוגל יודע אם אני רלוונטי יותר או פחות למילה מסויימת ?
והאם אני רלוונטי יותר מהמתחרים שלי למילה מסויימת – האם אני אעלה בתוצאות החיפוש ואעקוף אותם ? ואיך אני מודד את האיכות של הביקורים באתר שלי ?
התשובה: לכל ביקור באתר שלנו יש נתוני איכות.
נתוני האיכות העיקריים הם :
אחוז נטישה: כמה אנשים שביקרו בדף שלנו, נטשו את האתר שלנו לאחר צפיה בדף אחד בלבד ?
נתון זה נקרא באנגלית BOUNCE RATE , והוא מיוצג לרוב באחוזים – לדוגמא – BR 70% – מראה ששבעה מכל עשרה אנשים נטשו את האתר שלנו לאחר צפיה בדף אחד בלבד.
זמן ביקור: כמה זמן (דקות, שניות) צפה המבקר באתר שלנו, או בדף שלנו.
כמות דפים נצפים: כמה דפים נצפו באתר שלנו בעבור ביקור של הגולש.
כל נתוני האיכות הללו – באופן משוקלל, מלמדים את גוגל כמה האתר שלי רלוונטי למילה שלי, והאם התנועה שהוא שולח אלי עבור מילה מסויימת אכן נתנה לגולשים את מבוקשם – ואם אכן כך הוא – גוגל יעלה את המיקום שלי מעלה מעלה, ואם לא – אני אראה את המילה שלי מתדרדרת לה לאטה מטה מטה במורד מיקומי התוצאות של גוגל.
מילה נוספת על עיצוב גרפי של אתר
עיצוב גרפי של אתר לא תורם באופן ישיר למיקום במנועי חיפוש – אך תרומתו המשנית היא חשובה ביותר ולעתים קריטית.
עיצוב “נכון” של אתר – עיצוב שמותאם למבקרים, סרגלי ניווט וקישורים נכונים, הצגת תכנים אופטמיאלית – כל אלו מעודדים את המבקרים המזדמנים באתר שלנו לקרוא עוד חומר, לשהות עוד זמן באתר שלנו, ולבקר בעוד דפים , ובכך מעלים את נתוני איכות הביקורים באתר שלנו באופן משמעותי.
מסקנה מתבקשת: הדרך הבטוחה ביותר לטפס מעלה בתוצאות החיפוש – היא פשוט לתת לגולשים את מה שהם מחפשים (שזו בעצם תכלית פעולתו של מנוע החיפוש…) .
פשוט להגדיר לגולשים מה אנחנו מציעים להם, ולאחר שהם הגיעו אלינו, לתת להם את מה שהבטחנו באופן הכי ממוקד ואיכותי שניתן , ואת כל זאת לעשות באופן עקבי ולאורך זמן.
ככה נלמד את גוגל באופן הכי אמיתי (ואפילו “הוליסטי”) – שאנחנו צריכים להיות במקום הראשון, גבהוה יותר אפילו מהמתחרים שלנו….
מיקוד נכון, תכנים איכותיים, הגדרה נכונה של תכנים – למיקום גבוה בתוצאות חיפוש
המסקנה החשובה היא – הדרך האופטימאלית להתקדם במנועי החיפוש היא לכוון לקהל הנכון, עם המוצר והמידע הנכונים, ולספק חווית גלישה טובה – אם נפעל באופן הזה באופן עקבי לאורך תקופת זמן ארוכה (כמה חודשים לפחות…) ,אנחנו נתפוס מיקומים גבוהים במנועי החיפוש – ונשמור עליהם לאורך זמן – לפחות עד שהמתחרים שלנו יבינו מה אנחנו עושים… 🙂
אחד השירותים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו הוא הגדרה נכונה של מיקוד שיווקי ועסקי, של תכנים, ושל אופטימיזציה למנועי חיפוש – עוד לפני הקמת אתר. כך אנחנו מייצרים אתר אשר החל מיומו הראשון צובר נתוני איכות טובים ומתקדם בזכות עצמו במנועי החיפוש, צובר יותר תנועה, ומייצר יותר ערך לבעליו.
אז מה הצעד הבא ?
יותר ויותר חברות ובעלי אתרים מבינים כיום את הצורך במיקוד שיווקי ועסקי נכון, ואת הצורך בהגדרת תכנים נכונה ואיכותית.
מי שיבצע את המיקוד הנכון, וייתן את התכנים האיכותיים – לא יזדקק לשירותים של קידום אתרים (רכישת לינקים חיצוניים…) אלא יסתמך יותר על ייעוץ שיווקי ועסקי ועל הצגת תכנים איכותיים ושירותים איכותיים ככל הניתן.
אני קורא לתפיסה הזו “שיווק הוליסטי” , או “קידום אתרים הוליסטי” – תנו לגולשים מה שהם מחפשים, מה שאתם מבטיחים להם שאתם תתנו להם, וכל העולם כולו – אפילו גוגל, יאיר לכם פנים.
תהיו מקצועיים, תתנו מוצר איכותי, מידע מדוייק, תכוונו את המידע שלכם לגולש שמגיע אל האתר שלכם – בלי שום “טריקים” ובלי שום “תרגילים” – תראו שאתם תתקדמו להשגת היעדים שלכם , לאט אבל בטוח.
בשלב הבא – איך לעשות את זה “מהר ובטוח” , ולא “לאט ובטוח”… 🙂